Muzieknotatie APP

Sustain, Aanslaggevoeligheid, Modulation, Pitch, Oefenen, Improviseren, effecten etc.
Rene70
Welk instrument bespeel je ?: Keyboard en mondharmonica
Contacteer:

Muzieknotatie APP

Ongelezen bericht door Rene70 » 10 mar 2019, 11:22

Hallo allemaal,
Wanneer ik “probeer” keyboard te spelen dan heb ik notenschrift voor mij liggen en probeer daar van te spelen. Om het voor mijzelf overzichtelijk en gemakkelijk te maken schrijf ik de noten / liedje over in letters ( C ,D,E,)etc.
Aangezien daar best wat tijd in gaat zitten en het soms dan ook nog niet klopt ben ik op zoek naar een app o.i.d. welke muzieknoten overzet in letters.
Nog mooier zou zijn om muziek welke bv op de ipad al staat om deze dan om te zetten naar muziek letters.
Ik heb al verschillende apps uitgeprobeerd maar ik kom daar nog niet zo verder daarmee hoe ik zou willen.
Vraag; Hebben jullie misschien ervaring mee met een app die dat eventueel zou kunnen.

André Lazeron
Welk instrument bespeel je ?: Piano,MOXF8,MOTIF8,PAX4,Cubase 9.5
Contacteer:

Re: Muzieknotatie APP

Ongelezen bericht door André Lazeron » 10 mar 2019, 16:00

Rene70 schreef:
10 mar 2019, 11:22
Hallo allemaal,
Wanneer ik “probeer” keyboard te spelen dan heb ik notenschrift voor mij liggen en probeer daar van te spelen. Om het voor mijzelf overzichtelijk en gemakkelijk te maken schrijf ik de noten / liedje over in letters ( C ,D,E,)etc.
Aangezien daar best wat tijd in gaat zitten en het soms dan ook nog niet klopt ben ik op zoek naar een app o.i.d. welke muzieknoten overzet in letters.
Nog mooier zou zijn om muziek welke bv op de ipad al staat om deze dan om te zetten naar muziek letters.
Ik heb al verschillende apps uitgeprobeerd maar ik kom daar nog niet zo verder daarmee hoe ik zou willen.
Vraag; Hebben jullie misschien ervaring mee met een app die dat eventueel zou kunnen.
Dag Rene,

Hier moet toch iets voor je bijzitten :duim:
Het mooist is het om in pdf te zetten,bij elk digitaal software kun je je accoorden toevoegen of weghalen.

Tablet

Groeten van André, :ciaoo:

Rene70
Welk instrument bespeel je ?: Keyboard en mondharmonica
Contacteer:

Re: Muzieknotatie APP

Ongelezen bericht door Rene70 » 11 mar 2019, 19:24

Hallo André
Bedankt voor je reactie.Ik heb de door jouw voorgestelde apps bekeken.Het uiteindelijke liedje van het zoeken voor hetgeen ik zou willen, is niet mogelijk. Er zijn wel een paar apps waar ik wat aan zou kunnen hebben en ga deze dan ook uitproberen Maar ik denk dat de eind conclusie zal worden van alles dat ik gewoon weer verder ga op de oude voet. Noten leren lezen
Vgr

Plaats reactie