Toen ik achttien was (heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang geleden) was ik idolaat van Rita Reys.
Als 't even kon, kocht ik een plaat van haar, zo'n mooi glimmende zwarte, met een vrolijk blauw etiket waarop in grote zilveren letters PHILIPS stond.
Daar moest ik vandaag even aan denken toen ik
deze site ontdekte. Daar staat namelijk ook een nummer op, dat zij weergaloos mooi zong: "You'd be so nice to come home to"
Als je dat nummer nu download, in je keyboard brengt, afspeelt en op de knop [CHANNEL ON/OFF] drukt, dan zie je dat, na de intro,
- op track 4 een sax de melodie in 32 maten speelt en daarna
- op track 3 de sax in die 32 maten een improvisatie op die melodie speelt,
- daarna op track 5 een vibrafoon zijn 32 maten impro laat horen, waarna
- de sax de melodie nog eens herhaalt, de laatste paar maten samen met de vibrafoon.
Dat wetend, kun je bijvoorbeeld track 3 uitschakelen en na de eerste 32 maten proberen om jouw melodie of improvisatie mee te spelen. Het staat in C, dus weinig kruizen of mollen.
Je kunt natuurlijk ook een track uitschakelen en op die plaats meezingen. En als de melodie voor jouw stem te hoog of te laag is, kun je met de [TRANSPOSE]-knop experimenteren tot je de voor jou passende hoogte hebt gevonden (Yamaha; op andere keyboards zal het wel net zoiets zijn).
En om het helemaal gemakkelijk te maken: ik heb voor jou de bladmuziek in een heel eenvoudig arrangement uitgeschreven, met daarbij de tekst. Die vind je
hierSucces ermee!
Bart